Spørgsmål og svar: Del 1

New York med børn – Rabat til booking.com

Reklame for booking.com

Jeg elsker at rejse, og jeg elsker New York. Hvis pengene var til det, så kunne jeg rejse hele tiden. Og apropos penge, så kan I på booking.com få rabat på jeres næste hotelophold hvis I booker igennem dette link.

Jeg synes når man rejser, så får man tanket kroppen og hjernen fuld af energi, og man slapper af på en helt anden måde end i verdens trummerum. Uanset om man trasker rundt og ser en masse seværdigheder, eller plasker i poolen dagen lang, så er man stadig fuld af energi når man lander hjemme i DK igen.

Et af de steder hvor jeg i den grad fik brugt mine ben, og hvor jeg sugede masser af indtryk, var New York. Der blev gået op mod 20 kilometer dagligt, og der blev set så mange spændende ting. Vi fik faktisk ikke besøgt nogle museer, men New York rummer så meget puls og liv, at bare det at gå rundt, var en kæmpe oplevelse. Grunden til, at det blev New York sidste år, var min søns 10 års fødselsdagsgave. Han har snakket om New York i årevis. Jeg havde faktisk ikke selv det store behov for at flyve hele vejen derover, men knægten skulle have sin tur, og det er så den bedste gave jeg har givet nogensinde, for det var kærlighed ved første blik. Og jeg skal tilbage til New York hurtigst muligt.

Booking.com, new york

I samarbejde med booking.com har jeg skrevet lidt om, hvordan det var at besøge New York med børn, så here goes:

Turen derover tager 8,5 time. Det er lang tid i en flyver, men der er et kæmpe underholdnings-udvalg i skærmen som hører til hvert sæde. Det burde der være i alle fly over 3 timer … Det var genialt: På med et par film, og bom så var vi i New York. Problemet kom så med jetlag, for der er 6 timers forskel. Vi fløj fra Kastrup kl 10.00 0g landede kl. 18.15, men så skal man trække 6 timer fra. Det vil sige klokken kun var 12.15, så ungerne blev hurtigt trætte, men de skulle jo helst være oppe, så de kunne få en almindelig nattesøvn og ikke vågne midt om natten. Det var svært, og de var nærmest blevet til to klumper dej, da de endelig kl. 20.30 kunne sove. I deres krop var klokken 02.30 om natten. Hvis man skal se positivt på det, så var de rimeligt nemme at få til at falde i søvn.

Vi brugte meget tid i Central Park. Parken er så kæmpe stor, og der fyldt af underholdning. Der ligger også en zoo, som er den der er med i tegnefilmen Madagascar. Det synes ungerne var ret sjovt. Jeg selv var lidt skuffet over den, men jeg er heller ikke så meget til zoologiske haver generelt.

Times Square var en kæmpe oplevelse. Der er så stort, og der er så mange mennesker. Der er gøgl, der er musikere, og der rendte ovenikøbet nøgne damer rundt, kun “iklædt” bodypaint. Det var grænseoverskridende, men det virkede som om det var helt normalt over there. Prikken over i’et var den nøgne guitarspillende cowboy. Han er efterhånden en celebrity, så det var skægt at se ham live.

Vi fik set Frihedsgudinden, Empire State Building, og selvfølgelig tyren på Wall Street. Vi huskede at klø den, som man skal for held og lykke. Det var skægt.

Læs også: At rejse er at hygge sig

Booking.com, new york

Efter et par dage tog vi et par nætter i Brooklyn. Her gik vi selvfølgelig over Brooklyn Bridge, som var en fed oplevelse. Her får man det vildeste view over Manhattan til den ene side, og til den anden side Frihedsgudinden. En stor oplevelse. Mens vi var på Brooklyn tog vi ud til Coney Island, som er en gammel forlystelsespark. Den var lille, men alligevel med utroligt mange forlystelser. Børnene havde en kæmpe fest, og efter rutsjebaner og karruseller besøgte vi Nathans Hotdogs, som er kendt for deres fastfood. Det var sjovere end det var godt, men det skulle jo prøves.

Der så meget mere at fortælle om, ikke mindst alle de gode spisesteder, men de kommer i et andet indlæg. Hvis du som jeg tænker, at du skal tilbage til New York, eller hvis du skal derover for første gang, så der ingen undskyldning for ikke at smutte ind på booking.com, booke et hotel og få 200 kroner i rabat. I får rabatten til booking.com via linket her.

Rabatten til booking.com udbetales efter endt ophold. Det vil altså sige, at du booker rejsen, tager afsted, og så der penge når du er hjemme igen. Nemt 😁